بهمن, ۱۳۹۷ بدون نظر دپارتمان معماری و ساختمان, مقاله معماری, موسسه معنا

برندینگ برای طراحان داخلی (راه­‌های سریع و آسان برای ساخت برند خودتان)

برندینگ برای کارآفرینانِ طراحی داخلی همان­قدر مهم است که برای کارآفرینِ یک فروشگاه مبلمان در گوشه­‌ای از خیابان. شاید یک طراح داخلی بیشتر به طراحی فضاهای لوکس شناخته ­شود. یا دیگری تحت عنوان یک شرکت طراحی گرانقیمت و با کیفیت، در تمام شهر به سلیقه­ شیک و گه­‌گاه غیرمتعارف خود معروف باشد. به عنوان یک طراح داخلی، با چند راه­ سریع و ساده می­‌توانید برند خود را بسازید و در این رقابت از دیگران پیشی بگیرید.

این کار به شما کمک می‌­کند تا تجارت خود را به سرعت رشد دهید. برندینگ برای طراحان داخلی نباید زیاد سخت باشد. در واقع راه­‌های سریع و ساده­ زیادی وجود دارند تا برند خود را به عنوان یک طراح داخلی توسعه دهید. اما پیش از آن باید به تعدادی پرسش ساده در مورد برند خود پاسخ دهید، که عبارتند از: «برند شما چیست و چرا مهم است؟»، «شما به عنوان یک طراح کیست‌­اید؟»، و «قصد دارید کدام قشر از مخاطب را جذب کنید؟»

چرا برندینگ در طراحی داخلی مهم است؟

برند شما چیست و چرا مهم است؟ حقیقتی که باور عمومی برای تبلیغات هیچ توجهی به آن ندارد. خرید فضایی برای تبلیغات روی یک وبسایت پر بازدید، دیگر مانند ده سال پیش ضامن جذب مشتری بیشتر نخواهد بود. بیشترِ شرکت‌­ها با همین تعریف­‌هایی که دهان به دهان چرخیده، و نیز نظراتی که بر روی وبسایت‌­های گوگل، یِلپ و فیسبوک نوشته می‌­شود، موفق شده‌­اند. نیم‌­نگاهی به تعداد ستاره‌­های­تان در این وبسایت‌­ها مشخص می‌­کند که چقدر محبوب‌­اید. اگر تعداد این ستاره‌­ها زیاد باشد، احتمال اینکه مشتری شما را برای طراحی خانه­‌اش انتخاب کند بیشتر است.

 لازم است برند شما منحصر به فرد و خاص باشد. مردم از شما به عنوان یک طراح تعریف می­‌کنند چون می‌­دانند شما در چیزی تخصص دارید. این تخصص می‌­تواند طراحی در فضاهای مسکونیِ زیرشیروانی، استِیجینگ، یا طراحی فضاهای جذاب در ساحل کالیفرنیا باشد. حالا دیگر می‌­دانید چرا برندینگ در طراحی داخلی مهم است. این مقاله قصد دارد به شما کمک کند تا تشخیص دهید در راه تصمیم‌­گیری برای چیستیِ برند خود، چه قدم‌­هایی لازم است بردارید.

شما به عنوان یک طراح کیست­‌اید؟

یکی از مهم­ترین چیزهایی که باید پیش از تصمیم­‌گیری برای چگونه برند شدن انجام دهید، این است که تصمیم بگیرید کیست­‌اید. علایق شما چیست؟ در چه چیز مهارت دارید؟ آیا مهارت شما این است که اثاثیه‌­ای کاملا منحصر به فرد -که شاید بیشتر مردم هرگز آن­ها را انتخاب نکنند- از چندین جای مختلف بیابید و آن­ها را در یک فضا به خوبی کنار یکدیگر بنشانید؟ آیا متخصص این هستید که رنگ‌­هایی را انتخاب کنید که به خوبی با یکدیگر هم‌خوانی دارند؟ شاید هم حرفه­ شما این است که کلّ یک خانه را جوری طراحی کنید که در آن، انگار هر فضا با دیگری پیوسته است؟ برای شناخت برند خود، باید تمام تمرکز خود را بر این بگذارید که شما کیست­‌اید و چه کاری­است که بهتر از همه انجام می‌­دهید؟ برند شما در نهایت بهترین توصیف از آن چه به عنوان یک طراح هستید خواهد بود.

مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟

پس از آنکه دریافتید به عنوان یک طراح چه کسی هستید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ می­‌خواهید برای چه کسانی طراحی کنید؟ آیا به طراحی اتاق کودکان علاقمندید؟ اگر بله، پس مخاطب هدف شما کودکان‌­اند و شاید بخواهید به طراحی که فضاهای جذاب برای کودکان خلق می‌­کند معروف شوید؛ یعنی اتاق­ کودکان را جوری طراحی کنید که هرگز دلشان نخواهد آنجا را ترک کنند (این هم امتیازی است که دیگر والدینشان را به ستوه نیاورند!).

شاید هدف شما این باشد که یک خانه­ سنتی را به خانه‌­ای چند میلیون دلاری شبیه­‌سازی کنید. پس احتمالاً به «آن طراح داخلی که خانه‌­های ارزان قیمت را شبیه به یک خانه گرانقیمت طراحی می­‌کند» معروف شوید. وقتی تصمیم می­‌گیرید مخاطب هدف شما چه کسانی باشند و آن را با آنچه هستید ترکیب می­‌کنید، ایجاد برند خودتان برایتان بسیار ساده می‌­شود. به این ترتیب شانس موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد شد.

این رقابت تنگاتنگ است

برندینگ برای طراحان داخلی بسیار مهم است چرا که این رقابت بسیار تنگاتنگ است. باید با دیگران فرق داشته باشید. برای آن­که دیگران را متقاعد کنید تا شما را انتخاب کنند، باید متفاوت و منحصر به فرد باشید. اگر از دیگر طراحان شهرتان متمایز نباشید، احتمالاً هیچکس شما را نخواهد دید و فرصت‌های مهم برای ساخت برند خود و تجارت را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید، یک مشتری راضی می‌­تواند هزاران مشتری به سمتتان سرازیر کند. یک مشتری راضی، به پنج دوست خود خواهد گفت، و آنها نیز به ده دوستِ خود خواهند گفت، و الی آخر.

باید به یاد داشته باشید که برند شما با شخصیت شما به عنوان یک طراح و آن­که هستید، متناسب باشد. آیا خودتان را فردی خونسرد و شوخ‌­طبع می‌دانید؟ اگر بله، شاید برند شما رنگی‌­تر، کمی عجیب با مبلمان و طراحی غیرمتعارف باشد. شاید خودتان را به عنوان فردی جدی­تر و رسمی‌­تر می‌شناسید. اگر بله، احتمالاً برند شما ساختارمند و شیک، با رنگ‌­های خنثی، و نیز فضاهای تعریف شده‌­تری خواهد بود.

ساخت یک پورتفولیو که گویای برند شما باشد

بعد از آن که تکلیف برند شما روشن شد، قدم بعدی این است که پروژه­هایی را برای طراحی انتخاب کنید که برای برند شما جای کار داشته باشد. تعدادی پروژه­ رایگان بیابید، که علاوه بر آن که تمرینی برای خودتان باشد، پورتفولیویی نیز بسازید. داشتن یک پورتفولیو که شامل چندین پروژه که بر روی آن­ها کار کرده‌­اید باشد، راهی عالی برای معرفی کار شماست.

بعضی از مشتریان وفادارانه به حرف خواهر یا دوستشان که به استعداد و مهارتِ شما قسم می­خورد، اعتماد می­کنند. با این حال مشتریانِ دیگر وقتی بخواهند برای طراحی خانه­ی خود قیمت بگیرند، اغلب لازم است کار شما را به چشم ببینند. پورتفولیویی بسازید که هم به خوبی بهترین کارهای شما را نشان دهد، و هم برند شما را به چشم آورد. آن وقت است که می­توانید مشتریانِ ثابت آن برند را افزایش دهید.

به نمایش گذاشتن برندتان

به محض آنکه هویت برند شما شفاف شد، باید آن برند با یک تمِ مشخص همواره در معرض نمایش باشد. لوگوی شما باید گویای برند شما باشد و در تمامِ صفحات وبسایت شما قرار گیرد. همچنین در رسانه­‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر صفحات رسمی داشته باشید و از رنگ‌­ها، تصاویر و فونت­‌های یکسان در آن­ها استفاده کنید.

عکس‌­هایی را بر روی وبسایت‌­های مختلف می­‌بینید که در آن­ها لوگو به شکل واترمارک بر پس زمینه­ حک شده است. این کار، هم برای به نمایش گذاشتن برندتان و هم برای حفظ عکس‌­هایتان از استفاده­ بدون اجازه توسط دیگر طراحان، راهی عالی است.

فراموش نکنید که لوگوی خود را در انتهای هر ایمیل به عنوان امضا، و نیز در کارت ویزیت حک کنید. می­‌خواهید برند شما شناخته شود پس می‌­توانید آن را در همه جا در معرض نمایش بگذارید تا مردم به محض دیدنِ آن، بدانند که متعلق به شماست. به سادگی از آن استفاده کنید، برند شما خود شما هستید، برند شما چیزی است که مشتریان شما را با آن خواهند شناخت، و آن است که شما را در این رقابت تنگاتنگ در یادها نگه خواهد داشت و متمایز خواهد کرد.

برند شما وجود دارد، چه آن را تصدیق کنید چه خیر.

در این نقطه دیگر همه چیز به شما بستگی دارد! آیا می‌­خواهید برند خودتان را داشته باشید، به آن شکل دهید و از آن به عنوان مزیتی برای رشد و توسعه­ شرکت خود بهره‌­مند شوید؟ یا که می­‌خواهید به هر کسی که در اطراف­تان به شما می­‌گوید باید چه کسی باشید و شرکت شما باید به چه چیز شناخته شود، گوش دهید؟ این کار هیجان انگیزی است. پس نترسید! لازم نیست نایک یا کوکاکولا شوید! با این حال، شاید جالب شود اگر نایک یا کوکاکولای طراحی داخلی باشید. اگر رویای شما این است، هیچ چیز نمی­تواند مانع شما باشد.

خب، در مورد شما چطور؟ کجای این روند هستید؟ برای رشد تجارت خود می­‌خواهید چه نکاتی را در حوزه­ برندینگِ طراحی داخلی به کار ببندید؟ پاسخ خود را در زیر همین مقاله بنویسید و بگذارید در مورد آن صحبت کنیم. نگران نباشید، ما در هر قدم از مسیر در کنار شما خواهیم بود.

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، حالا دیگر اطمینان داریم که متوجه شده‌­اید برندینگ چقدر خوب می تواند به تجارت شما کمک کند تا اوج بگیرد. حالا وقت آن است که خلاق باشید و مسیرِ برندینگ خود را برنامه‌­ریزی کنید. حتی بهتر از آن، از افرادی حرفه­‌ای که در این زمینه متخصص‌­اند کمک بگیرید و شگفت­‌زده شوید!

منبع مقاله:
Stanford News

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

درباره نویسنده

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.