دپارتمان ارزیابی و توسعه 

موسسه توسعه مدیریت و فن معنا با هدف توسعه سرمایه انسانی در سال 1391 تاسیس شد. این موسسه با ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه ارزیابی و توسعه سازمان‌ها را، در دستیابی به اهداف‌شان یاری می‌کند.

تدوین و بازنگری در مدل‌ شایستگی

مدل شایستگی مجموعه مهارت‌های رفتاری مورد نیاز برای فعالیت در یک شرکت مشخص، یک دپارتمان و یا یک شغل ویژه است. این مجموعه ویژگی‌های رفتاری می‌تواند معیار عملکرد واحد منابع انسانی در حوزه های مختلف اعم از جذب و استخدام نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد افراد، ارتقا، آموزش و توسعه مدیران و کارکنان باشد. در واقع تدوین مدل شایستگی ضروری‌ترین گام در فرایندهای منابع انسانی است و شرکت‌های پیش رو جهان با تدوین صحیح این مدل، سایر فعالیت‌های خود را همسو می‌سازند.

کانون ارزیابی

​طراحی و اجرای کانون‌های ارزیابی

​کانون ارزیابی در حال حاضر یکی از معتبرترین روش‌های بررسی شایستگی‌های رفتاری و مدیریتی پرسنل و مدیران است که در طی 70 سال گذشته ساختار مشخص و استانداردهای کیفی مناسبی اخذ نموده است. اعتبار این متد از ارزیابی‌های چندگانه، شبیه‌سازی رفتار، تلاش برای حذف قضاوت‌های فردی و کاهش خطاهای ادراکی با روش‌های مختلف است. اکنون در ایران و جهان در فرایندهای جذب و استخدام نیروی انسانی، ارزیابی مدیران جهت ارتقا، مدیریت استعدادها و توسعه رفتاری مدیران و رهبران از این روش استفاده می‌شود.

کانون ارزیابی

​به‌دلیل محدودیت در تعداد نفرات شرکت‌کننده و مقرون به‌صرفه نبودن استفاده از کانون ارزیابی برای برخی از مشاغل، می‌توان از بعضی از تمرین‌های کانون ارزیابی برای ارزیابی افراد بهره برد. ترکیب یک مصاحبه شایستگی محور و یک تمرین تحلیلی، یا یک گفتگوی گروهی می‌تواند اعتبار قابل قبولی در ارزیابی افراد ایجاد نماید.

کانون ارزیابی

​ارزیابی کوتاه

طراحی و اجرای دوره‌ توسعه مدیران و رهبران

​دوره توسعه مدیران موسسه معنا بر اساس متد Lived موسسه a&dc  انگلستان برای توسعه رفتاری مدیران و رهبران طراحی شده است. این دوره در یک بازه زمانی 6 الی 9 ماهه و با روش‌های متفاوت و متناسب با سبک‌های یادگیری متفاوت، تلاش می‌کند تا پاره‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری مورد نیاز رهبران در دنیای پیچیده و پر چالش امروز را توسعه دهد و اثر ماندگاری بر مهارت‌های شرکت‌کنندگان ایجاد کند.

کانون ارزیابی
Lived مدل توسعه
کانون ارزیابی

​تامین ابزارهای کانون ارزیابی:
دسترسی به بانک ابزارهای موسسه a&dc با خرید اشتراک ماهانه / طراحی ابزار توسط متخصصین داخلی:

ابزار از ارکان اساسی کانون‌های ارزیابی است که می‌تواند بر کیفیت برگزاری کانون اثرات تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. با توجه به دسترسی موسسه معنا به بانک ابزارهای کانون ارزیابی موسسه  a&dc (یکی از معتبرترین تدوین‌کنندگان ابزارهای کانون‌های ارزیابی) و حق امتیاز بهره‌برداری از آنها، این امکان فراهم شده است که سازمان‌ها با خرید اشتراک ماهانه به این ابزارها دسترسی داشته باشند.
همچنین امکان طراحی ابزارهای کانون ارزیابی مختص هر سازمان توسط متخصصین موسسه معنا وجود دارد.

کانون ارزیابی

طراحی و اجرای دوره‌‌های آموزشی توانمندی‌های دانشی و رفتاری کارکنان

کانون ارزیابی

به منظور فهم كامل روش‌ها و تکنولوژی ارزيابي و همچنین به‌روزرسانی دانش افراد، دوره‌های آموزشی تخصصی در سطوح مختلف و برای هر یک از نقش‌های کانون ارزیابی (مدیرکانون، ارزیاب، گزارش‌نویس و تسهیلگر)  به کارکنان سازمان‌ها قابل ارائه است.

دوره تربیت ارزیاب کانون‌های ارزیابی

کانون ارزیابی

​برخی سازمان‌ها به تناسب برنامه و نیازمندی‌های خود تصمیم به راه اندازی کانون ارزیابی داخلی می‌گیرند. در این شرایط لازم است کارکنان سازمان در سطوح مختلف طراحی و اجرای کانون ارزیابی، مدیریت کانون، تسهیلگری کانون، ارزیابی و مصاحبه‌گری و تدوین گزارش‌های بازخورد کانون آموزش ببینند. . همچنین لازم است متناسب با نیازهای سازمان سناریوهای مناسب طراحی و یا تهیه شود. موسسه معنا آماده همراهی سازمان‌ها در این مسیر است.

منتورینگ راه‌اندازی کانون ارزیابی داخلی سازمان

کانون ارزیابی

انتخاب، ترجمه، تولید و انتشار محتوا (مقالات علمی، ویدیوهای آموزشی، پادکست و ...) متناسب با نیازهای توسعه‌ای افراد سازمان (Learning by Contetnt)

​مشتریان معنا در حوزه ارزیابی و توسعه 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش