اهمیت آموزش منابع انسانی
بخش منابع انسانی یا روابط انسانی، بر تعدادی از وظایف درونسازمان از قبیل استخدام، آموزش، نظارت بر سیاستهای خاص و حتی رسیدگی به اختلافات نظارت میکند. علاوهبراین، بخش منابع انسانی باید کارکنان شرکت را دربارهی قوانین خاص مانند ایمنی و تبعیض بهروزرسانی کند. بنابراین، ضروری است که تمام مدیران و کارکنان منابع انسانی تحت آموزشهای مناسب قرار گیرند.
اهمیت
آموزش منابع انسانی در خصوص انتخاب، مصاحبه و استخدام کارمندان جدید بسیار مهم است. افرادی که در منابع انسانی کار میکنند باید بتوانند متقاضیان مناسب را برای طیف وسیعی از فرصتهای شغلی پیدا کنند. این افراد باید بدانند که چگونه سوالات مناسب بپرسند، پاسخهای متقاضیان شغلی را ارزیابی کنند و نهایتاً تعیین کنند که آیا متقاضی صلاحیت عبور از فیلترهای غربالگری را داشته است یا نه.
به عنوان مثال، بر اساس مقالهای با عنوان «این سؤالات را از متقاضیان شغلی نپرسید» در وبسایت مایکروسافت بیزینس، مدیران منابع انسانی نباید در رابطه با سن یا مذهب شخص سؤال بپرسند. پرسیدن سوال اشتباه میتواند دعوی قضایی احتمالی را در پی داشته باشد.
وظایف
آموزش منابع انسانی همچنین به این دلیل مهم است که این بخش معمولا جزواتی در مورد سیاستهای شرکت تهیه میکند. برای مثال، کارکنان منابع انسانی باید سیاست شرکت را در مورد آزار و اذیت جنسی، روابط کارمندان یا حتی تبعیض یاد بگیرند. پرسنل منابع انسانی باید روشهای مختلف آموزشی شرکت را نیز یاد بگیرند تا بتوانند آموزش به کارکنان جدید را راهاندازی کنند. روال اداری باید تکمیل شود از جمله فرمهای W-2 و I-9 که کمک میکند تأیید کنید آیا کارکنان از نظر قانونی واجد شرایط کار در ایالات متحده هستند یا خیر. مدیران منابع انسانی نیز باید یاد بگیرند که چگونه کارکنان جدید را با ایمیل و پست صوتی آشنا کنند، یا چهطور کامپیوتر و ملزومات کارکنان را سفارش دهند.
شناسایی
اهمیت آموزش منابع انسانی را میتوان از مزایای سلامت نیز دریافت. سلامت و دیگر مزایا اغلب گسترده و گیجکننده هستند. کارکنان منابع انسانی باید درباره تکمیل فرمهای مختلف آموزش ببینند تا بتوانند کارکنان جدید را در مورد روال اداری آموزش دهند. علاوهبراین، این متخصصان باید یاد بگیرند چگونه برنامههای سودده مختلف را ارزیابی کنند تا بتوانند در بودجه شرکت صرفهجویی کنند.
ملاحظات
آموزش منابع انسانی همچنین برای تعلیم کارکنان منابع انسانی در زمینه مسائل مختلف ایمنی مهم است. بعضی از کارکنان شرکت، به ویژه کارکنان کارخانه، باید اشیا را مداوم جابهجا کنند یا با مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی کار کنند. مدیر منابع انسانی و سایر کارکنان بخش باید روشهای مختلف ایمنی را برای صنعت خود بر اساس دستورالعملهای تعیینشده اداره ایمنی و بهداشت حرفهای یاد بگیرند. ممکن است شرکتها به دلیل عدم رعایت فرایندهای مناسب ایمنی جریمه شوند یا حتی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.
پیشگیری/ راهحل
متخصصان منابع انسانی همچنین باید برای حل و فصل اختلافات کارکنان آموزش ببینند. به گفتهی بخش منابع انسانی دانشگاه برکلی در بسیاری از اختلافات، برداشتها مشکل ایجاد میکنند. به عنوان مثال، دو کارمند در یک کارخانه ممکن است در مورد اینکه چه کسی باید ریزش مواد رخداده در خط مونتاژ را تمیز کند، بحث کنند. ریزش ممکن است تصادفی باشد، اما هر دو کارمند گمان میکنند که تقصیر دیگری است. مدیر منابع انسانی باید بداند چگونه با افراد خصوصی صحبت کند و به راهحل برسد. در غیر این صورت، درگیریهای کارکنان باعث اختلال و حتی کاهش بهرهوری خواهد شد.
منبع مقاله:
smallbusiness
ترجمه:
موسسه معنا
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: