مرداد, ۱۳۹۸ بدون نظر اخبار, اخبار بازاریابی-تبلیغات-فروش, موسسه معنا

فناوری دیجیتال دیگر مختص آینده نیست!

فناوری‌های دیجیتال، شئون زندگی در همهٔ زمینه‌ها را درنوردیده است. اگر بازاریابی را هنر فتح قلب و ذهن مشتری یا مخاطب بدانیم، فناوری‌های دیجیتال برای تحقق این مهم، جایگاهی اساسی دارند.

همایش «بازاریابی در عصر دیجیتال» با سخنرانی دکتر منافی، رئیس شورای سیاستگذاری همایش، ۵ شنبه ۱۷ مرداد در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد. ایشان با بیان اینکه رسالت موسسه معنا آماده کردن افراد برای مدیریت در عصر دیجیتال است، افزود این همایش در راستای همین ماموریت تشکیل شده است.

مگاترندها در حال تغییر دنیا هستند؛ آماده آن هستیم؟

جواد حکیم زاده، مشاور ارشد و مدرس مدیریت گفت:
رفتار مصرف كننده در دنيا تغيير می‌کند و برگ برنده در دست کسانی است که نسبت به چنین تغییراتی هشیار باشند. وی با بررسی مثالی از مرسدس بنز و اکانت «car to go» یکی از سرویس‌ها‌ی این برند بزرگ، ترند جدید را «علاقه به دسترسی به‌جای مالکیت» بیان داشت.

فاصله بازاریابی سنتی و دیجیتال کم شده است!

مهندس احمدعلی فرهودی، مدیر عامل یک شرکت بازاریابی دیجیتال با اشاره به آشفته بازار فعلی دنیای دیجیتال گفت: مخاطبین در عصر دیجیتال متفاوت شده‌اند. در گذشته تعداد رسانه‌‌ها کم بود و مخاطبان زمان زیادی در آن صرف می‌کردند، اما در عصر حاضر تعداد رسانه‌‌ها زیاد و زمانی که در هر کدام صرف می‌شود کم شده است.
ما با پدیده‌ای مواجه شده‌ایم که توجه آدم‌ها کاهش پیدا کرده است و نمی‌دانیم کجا افراد را پیدا کنیم تا بتوانیم با آنها صحبت کنیم.

پاسخ مدیران، استفاده از شاخص و آمار است. هرچند سخت و گران!

دکتر بهداد نامور یکتا، مدرس و مشاور ارتباطات، بازاریابی و برندسازی، در این همایش از سونامی سهمگین دیجیتال سخن گفت و هشدار داد اگر دیر به خود آییم، غرق خواهیم شد.
وی همچنین با بررسی هزینه‌هایی که سازمان‌ها برای بازاریابی خود می‌کنند گفت: آیا مدیران بازاریابی و مارکتینگ پاسخ قانع کننده‌ای در برابر چگونگی تبدیل هزینه‌‌های بازاریابی به ارزش برای مدیران کسب‌وکارها دارند؟

در ادامه خانم بیتا فتحعلی، مدیر ارشد بازاریابی بخش موبایل سامسونگ در ایران نیز از رویکرد متفاوت سامسونگ در بازاریابی برای بیش از ۲۵۰ مدیر کسب‌و‌کار و فعالان حوزه‌ی دیجیتال به سخنرانی پرداخت.

اهمیت روابط عمومی و آتش‌بس جنگ میان واحد فروش و بازاریابی!

دکتر نوید ملایی، مشاور و مدرس برندینگ، با تشریح مشکلات بین واحد بازاریابی و فروش، چگونگی برقراری همکاری میان این دو واحد را بیان کرد.

همچنین مرتضی بهنام، عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار روابط عمومی، آن را چتری برای کسب‌و‌کارها خواند.

در آخر نیز پنلی با حضور شرکت‌های متخصص و به نامی چون شبکه آفتاب، صنایع غذایی کاله، مدیرعامل یکتانت، مدیر تبلیغات و بازاریابی شرکت آماده لذیذ، مدیر دیجیتال مارکتینگ دیوار با اشاره به خالی بودن نهاد نظارتی در حوزه بازاریابی این مهم برداشت شد که کارفرمایان باید مطالبه‌گر باشند تا رسانه‌ها به کلیک فروشی تقلیل نیابند.

همایش «بازاریابی در عصر دیجیتال» پنج‌شنبه، ۱۷ مرداد ۹۸ توسط موسسه توسعه مدیریت و فن معنا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و با سخنرانی دکتر حمیدرضا جعفری، دبیر علمی همایش در رابطه با منحنی دوم بازاریابی به پایان رسید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

درباره نویسنده

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.