مرداد, ۱۳۹۸ بدون نظر اخبار, اخبار بازاریابی-تبلیغات-فروش, موسسه معنا

همایش ملی «بازاریابی در عصر دیجیتال» با هدف نشان دادن ابعاد تحول در بازاریابی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

همایش ملی «بازاریابی در عصر دیجیتال» با هدف نشان دادن ابعاد تحول در بازاریابی به همت موسسه معنا و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این همایش با هدف بررسی تقابل بین سنت و مدرنیته در بازاریابی و در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهیدبهشتی در تاریخ ۱۷ مرداد ۹۸ برگزار شد.

در این همایش بیش از ۲۵۰ مدیر کسب‌و‌کار و کارشناس مارکتینگ شرکت کردند. سخنرانی‌هایی شنیدنی و قابل تأمل درباره‌ آینده‌ی بازاریابی، مگاترند‌های انقلاب دیجیتال، اهمیت روابط عمومی و راهکارهای حل تعارضات بین تیم‌های بازاریابی و فروش که توسط متخصصان برجسته ی علمی و اجرایی حوزه انجام شد.

«وقت شناسی سنت حسنه معنا»

دکتر منافی با تشکر از وقت‌شناسی حاضران رسما آغاز همایش را اعلام کرد و در ادامه، ایشان ضمن مروری بر فعالیت‌ها و دستاوردهای معنا در حوزه‌های مختلف مدیریت، معماری و فناوری، به همکاری مناسب و مثمر ثمر با دانشگاه اشاره کردند.

«ده برند اول،۴۳ درصد کل ارزش برندها را تسخیر کردند. ۶ تای انها در حیطه تکنولوژی هستند»
مقایسه عملیات بازاریابی شرکتهای برتر در ده سال گذشته نشان دهنده‌T شرکت‌هایی است که با بی‌توجهی به مگاترندها به انحطاط کشیده شدند و در مقابل مدیران تصمیم‌گیری که با پاسخ به‌ موقع به تغییرات عصر دیجیتال منحنی پیشرفت برای خود ترسیم کردند.

«آتش بس میان واحد بازاریابی و فروش»

دکتر نوید ملایی، مشاور و مدرس بازاریابی، تبلیغات و برندینگ در همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال به بررسی جنگ بین واحدهای بازاریابی و فروش پرداختند. داستان از انجا شروع می‌شود که سازمان به دلیل محدودیت منابع (مالی/انسانی/…) مجبور است بین خواسته‌های بازاریابی و تقویت پرسنل فروش یکی را انتخاب کند.

اما همکاری بین این دو واحد زمانی اتفاق می‌افتد که منافع مشترک تعریف شود.

دکتر ملایی

ایمان رحمتی‌زاده از سیلیکون ولی با محتوایی جذاب از مثال‌های استفاده از دیتا در تبلیغات با مخاطبان همراه بود، او پیشرفت دیجیتال مارکتینگ ایران را در گرو تارکتینگ دقیق‌تر افراد می‌دانست.

در ادامه نیز دکتر فرشاد فاطمی اردستانی، استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، درباره‌ کاربرد علوم رفتاری در بازاریابی و مفهوم نوظهور نورومارکتینگ به ارائه پرداختند.

مدیر ارشد بازاریابی شرکت بین‌المللی سامسونگ، خانم فتحعلی، درباره رویکردهای متفاوت بازاریابی دیجیتال این شرکت و بومی‌سازی کمپین‌های آن برای مخاطبان ایرانی در این همایش به سخنرانی پرداختند.

بیتا فتحعلی

از دیگر مدیران مطرح حاضر در همایش که تجربیات خود را با مخاطبان در میان گذاشتند، مدیرعامل شرکت صباسل، مهندس فرهودی بودند که درباره آشفته بازار حوزه‌ بازاریابی و کاربرد علوم رفتاری در بازاریابی، اهمیت و شخصی‌سازی‌ آن سخنرانی کردند.
وی همچنین اظهار داشت فاصله بازاریابی سنتی و دیجیتال کمرنگ شده و در هم تنیده خواهند شد؛ مفهوم‌های فناورانه در عصر دیجیتال برای سازمان‌های فناور در حال شکل‌گیری است و یک سازمان فناور از تکنولوژی به خوبی استفاده می‌کند.

فناوری دیجیتال، دیگر مختص آینده نیست. فناوری‌های دیجیتال همه زمینه‌ها و شئون زندگی را درنوردیده است. اگر بازاریابی را هنر فتح قلب و ذهن مشتری بدانیم، فناوری‌های دیجیتال برای تحقق این مهم، جایگاهی اساسی دارند. نسل جدید امروز و مشتریان نه چندان دو‌رِ آینده، همگام با تغییرات دنیای دیجیتال رفتارهای متفاوتی را نشان می‌دهند که مستلزم رویکردهای جدید بازاریابی است.

دکتر شاهین جعفری، دبیر کمیته علمی همایش، در سخنرانی اختتامیه با اشاره به تئوری منحنی دوم پروفسور چارلز هندی، به حاضران یادآوری کرد قبل از سقوط از قله‌های موفقیت، منحنی دومِ پیشرفت خود را همین حالا ترسیم کنند.

شاهین جعفری

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

برچسب ها
درباره نویسنده

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.