سمینار کاربردی تحقیقات بازار در ارتباط با مشتری

بازاریابی یعنی راهکار مدیریتی

جذاب و تاثیرگذاری که تلاش تمام واحدهای سازمانی را در قالب معرفی‌های خاص واحد بازاریابی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بر هیچ کس پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری و درک عمیق نسبت به این فرآیندهای مهم، چه تاثیر خوبی بر جلب مشتریان و کسب سود بیشتر خواهد داشت. در این مسیر، «آگاهی ار رفتارهای مشتریان» و «دستیابی به بهترین استراتژی برای رفع نیازهای مشتریان» نیاز به تحقیقات هدفمند دارد. این تحقیقات که تحت عناوینی چون «پژوهش بازاریابی»، «تحقیق بازار» و «تحقیقات بازاریابی» شناخته شده است، سهم بسزایی در ایجاد و حفط مزیت رقابتی دارد.

بازاریابی یعنی راهکار مدیریتی جذاب، و تاثیرگذاری که تلاش تمام واحدهای سازمانی را در قالب معرفی‌های خاص واحد بازاریابی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بر هیچ کس پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری و درک عمیق نسبت به این فرآیندهای مهم، چه تاثیر خوبی بر جلب مشتریان و کسب سود بیشتر خواهد داشت. در این مسیر، “آگاهی ار رفتارهای مشتریان” و “دستیابی به بهترین استراتژی برای رفع نیازهای مشتریان” نیاز به تحقیقات هدفمند دارد. این تحقیقات که تحت عناوینی چون “پژوهش بازاریابی”، “تحقیق بازار” و “تحقیقات بازاریابی” شناخته شده است، سهم بسزایی در ایجاد و حفط مزیت رقابتی دارد.

در تحقیقات بازاریابی می‌خواهیم دانش و احساساتی که افراد تجربه می‌کنند و اقداماتی که در فرآیند مصرف انجام می‌دهند، درک شود.

همچنین اجزایی از محیط که بر این دانش، احساسات و رفتار تاثیر می‌گذارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

داشتن درک صحیح از “مصرف‌کنندگان و فرآیند خرید”، مزیت‌های متعددی را در بر دارد. این مزیت‌ها شامل کمک به مدیران در جهت تصمیم‌گیری، تهیه یک مبنای شناختی از طریق مصرف‌کنندگان، کمک به قانون‌گذاران و برای وضع قوانین مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات و در نهایت کمک به مصرف‌کنندگان در جهت تصمیم‌گیری بهتر می‌باشد.

  • تعریف مقدمات بازاریابی و اصول مدیریت بازار
  • هفت اصل (7p) اساسی در بازاریابی
  • جایگاه روابط عمومی و مدل‌های ارتباطی در بازاریابی و فروش
  • تعریف تحقیقات بازار و مخاطبان آن
  • انواع روش‌های آگاهی از نظرات مصرف‌کننده
  • تعریف پرسشنامه و انواع آن
  • مصاحبه تحقیقاتی و گروه کانونی
  • تحقیق درون سازمانی
  • آزمایش و مشاهده در تحقیق بازاریابی
  • مدیران عالی، میانی و ارشد سازمان‌ها، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار
  • دانش‌پذیران و دانش‌آموختگان MBA
  • مدیران و کارشناسان فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش

زمان برگزاری: جمعه 11 اسفند

مدت زمان: 4 ساعت، از ساعت 9:30 تا 13:30

محل برگزاری: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری

 

روش اجرای کارگاه: پرسش و پاسخ از پروژه‌های واقعی و ارائه مثال‌های کاربردی

پیش نیاز ثبت‌نام در کارگاه: آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی

 

* 10% تخفیف ویژه دانش‌پذیران و دانش‌آموختگان MBA معنا*

* 10% تخفیف برای ثبت‌نام‌های گروهی (3 نفر و بیشتر)*

معرفی مدرس

نوید ملایی

سخنران بین‌المللی، مدرس دانشگاه و مشاور مدیریت

بخشی از سوابق و فعالیت‌های ایشان به شرح زیر ارائه می‌گردد:

  • دکترا – مدیریت (گرایش تولید و عملیات)
  • کارشناسی ارشد MBA (گرایش استراتژی)
  • مدرس دوره‌های «مدیریت ارتباط با مشتری»، «رفتار مصرف کننده»، «فروش حرفه‌ای و ویزیتوری» و «مدیریت تحول»
  • مولف کتاب «هلدینگ و ساختار بهینه خصوصی سازی»، نشر سخنوران
  • مولف کتاب «مدیریت ارتباط با مشتری، چالش‌ها و راهکارها»، نشر دیباگران
  • سخنران کلیدی مدعو در کنفرانس‌های بین‌المللی GLAFAD ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی)، نشست جهانی IBSSS2014 پوکت (تایلند)، کنفرانس بین‌المللی ETEEEM 2014 گوانگجو (چین) و کنفرانس بین‌المللی ICASS 2015 استانبول (ترکیه)
  • سخنران و ارائه‌دهنده مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی در کشورهای ایتالیا، ترکیه، اسپانیا و هلند
  • عضو هیات داوران و کمیته علمی بیش از 50 کنفرانس بین‌المللی در کشورهای آمریکا، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، رومانی، ایتالیا، چین، بلغارستان، مالزی، سنگاپور، تایلند، هندوستان، ترکیه، تایوان، لهستان و …
  • عضو هیات تحریریه، هیات داوری و شورای علمی بیش از 25 ژورنال علمی
  • داور سازمان بین‌المللی CRDF سازمان همکاری‌های علمی بین‌المللی کشورهای در حال توسعه، آمریکا
  • عضو آژانس تحقیقات بین‌المللی (GRA) و بنیاد نخبگان کنفرانس‌های بین‌المللی (CMR) مالزی
  • عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • مشاور در حوزه ارتباط با مشتری (CRM) و بازاریابی در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی

ما را در شبکه‌‌های اجتماعی دنبال کنید

دبیرخانه سمینار

تهران، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، کوچه شیرین، پلاک ۲۲، واحد ۳

تلفن: ۰۲۱-۲۲۴۳۷۶۰۵

فکس: ۸۹۷۸۷۹۶۹-۰۲۱

آدرس محل برگزاری سمینار

تهران، ولنجک، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *