دپارتمان مدیریت حرفه‎‌ای

دپارتمان مدیریت حرفه‌ای موسسه معنا، از سال ۱۳۹۱ با هدف پاسخ‌گویی به ضرورت و نیاز مدیران سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به توسعه توانمندی‌های مدیریتی شروع به‌کار کرد و برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد و حرفه‌ای را تحت نظر کادری از اساتید مجرب و متخصص در رشته‌های مرتبط این حوزه آغاز کرد.

دپارتمان مدیریت حرفه‌ای موسسه معنا، در برگزاری دوره عالی مدیریت کسب‎‌وکار (MBA یک‌ساله) دارای 
بیش از یک دهه تجربه​​​​​​​
 و بیش از 2200 دانش‌آموخته دوره‌های حرفه‌ای MBA یک‌ساله، می‌باشد.

معرفی دوره DBA دو ساله

DBA دوره‌ای است پژوهشی که با هدف یادگیری، پژوهش، نقد و توانایی انجام امور آکادمیک مربوط به «تدریس، پژوهش و مشاوره» ایجاد شده است. پژوهش به معنای توانایی شکستن مرزهای دانش و پاسخ دادن به پرسش‌هایی در حوزه مدیریت است که در منابع علمی و مقالات موجود پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد.

معرفی دوره MBA یک ساله

(MBA (Master of Business Administration یا دوره عالی مدیریت کسب‌وکار، نخستین بار در دهه ۱۹۰۰ میلادی پایه‌گذاری شد. این رشته با هدف تربیت مدیران ارشد و میانی و آماده‌سازی کارآفرینان برای ورود به دنیای کسب‌وکار در جامعه صنعتی آمریکا شکل گرفت و به‌تدریج به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در سطح تحصیلات تکمیلی در سراسر دنیا تبدیل شد.
در تمام دنیا سرعت رشد تعداد صندلی‌های دانشگاهی که به MBA اختصاص داده می‌شود شگفت‌انگیز است و امروزه بیشترین تعداد ورودی تحصیلات تکمیلی در کشورهای توسعه‌یافته متعلق به این دوره است. هدف دوره MBA کمک به درک بهتر مدیران اجرایی و کارآفرینان، از محیط کسب‌وکار و مدیریت، به‌منظور موفقیت در کارشان است. در ایران نیز از حدود ۱۵ سال پیش رشته تحصیلی MBA به صورت رشته‌ای آکادمیک، در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، تا آنجاکه ظرفیت محدود پذیرش دانشگاه‌ها، پاسخگوی استقبال گسترده مخاطبان این رشته نبود. از طرف دیگر، مخاطبان اصلی دوره‌های آکادمیک افراد کم‌تجربه‌تری هستند که به حوزه‌های مدیریت کسب‌وکار علاقمندند. در پاسخ به این ضرورت دوره‌های یک‌ساله آموزش MBA در قالب دوره‌های آموزش عالی آزاد برای افرادی که عمدتا دارای تجربه اجرایی در صنعت هستند شکل گرفت.

تفاوت MBA و DBA چیست؟​​​​​​​ 

رشته MBA مناسب افرادی است که در مشاغل اجرایی و حرفه‌های مختلف مدیریت فعال هستند و یا علاقمند به ورود در این حوزه­‌ها هستند اما رشته DBA مناسب برای مدیران باتجربه‌­ای است که علاقه‌­مند به ورود در مشاغل آکادمیک از جمله تدریس، مشاوره و پژوهش حرفه‌­ای هستند.

مدیریت حرفه‌ای
مدیریت حرفه‌ای
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش