امروزه همزمان با افزایش تعداد فارغالتحصیلان گروه پزشکی و پیراپزشکی و تاسیس بیرویهی مطبها و دفاتر پزشکی و همچنین با افزایش جمعیت مراجعین و آگاهی و دانش زمینهای آنها، با تعییر نگرش و انتظاراتشان از مطبها و یا دفاتر کار پزشکی مواجه هستیم.
از اینرو فعالیت در این مراکز از فعالیتهای درمانی صرف خارج شده و نیاز به آموختن متدهای مدیریتی، یکی از الزامات موفقیت در مدیریت و اداره نمودن، جذب مراجعین جدید و حفظ وفاداری آنها خواهد بود .
اداره کردن خوب و موفق یعنی فرای دانش ،علم و تخصصی که دارید، مطب یا دفتر شما بطور منظم و پیوسته، با صرف منابع کمتر ، خدمات بیشتر و با کیفیت در اختیار خدمت گیرندگان قرار گیرد، به نحوی که نیازهای آنها را برطرف و رضایت خاطرشان را فراهم نماید و انها را مصممم کند تا برای ادامه درمان و یا دریافت خدمات درمانی و پزشکی در آینده نیز به شما مراجعه و شما را به دیگران نیز توصیه کنند.
بر اساس علم مدیریت، مجموعهای با این خصوصیات، به واسطه بهدست آوردن تراز مثبت اقتصادی دوام یافته و در مسیر رشد و توسعه ادامه حیات خواهد داد.
برای رسیدن به آنچه اشاره کردیم لازم است که شما علاوه بر دانش فنی و تخصصی خود، دانش و مهارت کافی در زمینههای مدیریتی نیز کسب کنید.
بسیاری از مطب ها و دفاتر کار پزشکی علیرغم برخورداری از منابع مادی و غیر مادی خیلی خوب ، به دلیل مدیریت ناکارآمد و عدم رضایتهای متعدد از طرف مراجعان و گاها شکایات آنها ، امکان ادامه حیات پیدا نمیکنند و با تعطیل شدن خسارتهای مادی و معنوی زیادی به ارمغان میآورند.
شما در این دوره تمام آنچه را که برای مدیریت کارآمد و اثربخش یک مطب یا دفتر کار پزشکی مورد نیاز است ، یاد میگیرید و در کنار دانش و تخصص علمی خود با اشراف به قوانین و مقررات مدیریتی و رعایت آنها، و ایجاد روابط خوب و پایدار با مراجعین و جلب رضایت خدمت گیرندگان، مجموعه تحت مدیریتی خود را در مسیر توسعه و رشد هدایت پایدار قرار خواهید داد.