جهانی بهتر با بازاریابی مدرن
پروفسور فیلیپ کاتلر، بنیانگذار مدیریت بازاریابی مدرن و از برجستهترین استادان بازاریابی جهان، اعتقاد دارد جوهره بازاریابی «کشف نیازهای جامعه و پیدا کردن راهحل برای رفع آن» و نیز «توانایی معرفی و فروختن محصولات و ایدهها» است. پس همه برای موفقیت به بازاریابی نیاز دارند و با گسترش کاربردهای بازاریابی در جوامع، جهان میتواند جای بهتری برای زندگی باشد.
به همین دلیل بخش مهمی از تلاشها و پروژههای پروفسور فیلیپ کاتلر از سال 2011 به ترویج آموزههای بازاریابی برای عموم جامعه متمرکز شد. از برجستهترین این پروژهها میتوان به «اجلاس جهانی بازاریابی eWMS»، «کتاب بایستههای بازاریابی امروز EOMM»، برنامه یادگیری کاتلر «KBP» و «دانشگاه کاتلر» اشاره کرد.
فیلیپ کاتلر، برای نهادینهسازی اقدامات خود، با همراهی بهترینهای بازاریابی جهان مجموعهای به نام «کاتلر ایمپکت (Kotler Impact)» را بنیان نهاده تا «کاتلر ایمپکت» حتی پس از حیات «فیلیپ کاتلر» نیز بتواند نقش مهم خود را ایفا کند.
پروژهی جدید پروفسور کاتلر کتابی به نام Essentials Of Modern Marketing (بایستههای بازاریابی امروز) است. هدف این کتاب نیز ایجاد دنیایی بهتر با کمک بازاریابی است
و این چگونه اتفاق میافتد؟
فیلیپ کاتلر فرصتی کمنظیر در اختیار کسبوکارهای کشورهای جهان قرار داده است. او با همکاری تیم کاتلر ایمپکت و شرکای تجاریاش در سراسر جهان، قصد دارد این کتاب را برای هر کشور به صورت اختصاصی آماده کند. برای انجام این مهم در هر کشور تعدادی شرکت برگزیده میتوانند داستان موفقیت خود را پس از تایید گروه ارزیابی کاتلر ایمپکت، در فصل مرتبط کتاب وارد کنند.
مشارکت معنا – کاتلر، این امکان را فراهم آورده است تا کسبوکارهای موفق ایرانی نیز در صورت داشتن معیارهای لازم و اخذ تاییده حضور در کتاب بتوانند از فرصت حضور در این کتاب ارزشمند Essentials of Modern Marketing (بایستههای بازاریابی امروز) بهرهمند شوند.
•مدیران ارشد سازمانها
•مدیران و تیم بازاریابی شرکتها
•متخصصان و مشاوران در حوزه بازاریابی
•دانشجویان بازاریابی، کسبوکار، روابط عمومی و رشتههای مرتبط
•محققان و اساتید دانشگاه
•تازهواردان به دنیای کسبوکار
•خوانندگان علاقهمند به موضوعات کسبوکار و بازاریابی
•دانشجویان کلیه رشتهها مانند پزشکی، مهندسی، حقوق و غیره
•اینفلوئنسرها و مربیان حوزه کسبوکار
حدود 100 شرکت از 1.800.000 شرکت ایرانی، در صورت دارا بودن شرایط زیر میتوانند برای حضور در کتاب بایستههای بازاریابی امروز اقدام کنند:
کلیه اعضای Kotler-I100 و یا شرکت، نهاد و سازمان پیشرو، خلاق و حساس به محیط زیست که دستاوردی در یکی از حوزههای بازاریابی که در سرفصلهای کتاب طرح شده داشته باشد میتوانند برای ورود به کتاب اقدام نمایند.
در صورتی که شرکت متقاضی از اعضای Kotler-I100 نباشد لازم است تاییدیه شورای مشورتی گروه کاتلر ایمپکت را اخذ نماید.
اگر شرکت شما حائز معیارهای اولیه حضور در کتاب است، میتوانید برای ورود برای فرایند ارزیابی ثبت در کتاب اقدام کنید:
شرکتهای پذیرفته شده، میتوانند در سطوح زیر داستان موفقیت خود را در کتاب روایت کنند:
سطح اول Highlight (هایلایت) شامل 300 کلمه از نکات برجسته موفقیت برند
سطح دوم Normal Success Story (داستان موفقیت استاندارد) شامل 1000 کلمه از داستان موفقیت برند
سطح سوم Full Success Story (داستان موفقیت کامل) شامل 2000 کلمه از داستان موفقیت برند
موسسه توسعه مدیریت و فن مدیران عصر نادین اندیشه (معنا) تا کنون تلاش کرده است فارسیزبانان نیز همگام با سایر نقاط جهان، بتوانند از آخرین تحولات و پیشرفتهای حوزه مدیریت و بهخصوص بازاریابی بهرهمند شوند. به عنوان نمونه، موسسه معنا، در همکاری با مجموعه کاتلر، فرصت حضور در مهمترین رویداد بازارایابی جهان يا همان «اجلاس جهانی بازاریابی» را از سال 2020 میلادی برای کشورهای فارسیزبان فراهم كرده است. امكان حضور شرکتکنندگان و سخنرانان ایرانی در جمع سخنران برجسته بینالمللی این اجلاس، از دستاوردهای مشارکت معنا-کاتلر در برگزاری «اجلاس جهانی بازاریابی» در سالهای 2020 و 2021 میباشد.
با پیوستن به پروژه کتاب «بایستههای بازاریابی امروز» برآنیم تا فرصتی کمنظیر را در اختیار شرکتهای توانمند ايرانی قرار دهیم، فرصتی که در آن کسبوکارهای ایرانی بتوانند دستاوردهای موفق خود را به شیوهای قدرتمند و صحیح به دنیای بازاریابی بینالمللی معرفی کنند.
کاتلر ایمپکت یک جامعۀ بازاریابی استراتژیک است که با کمک آموزش، پرورش و اقدامات جامع قصد دارد از توسعه اقتصادی پایدار به بهترین شکل حمایت کند. کاتلر ایمپکت ابتکار عمل و خلاقیت زیادی برای ارتقاء رشد شیوههای بازاریابی و آموزش پایدار انجام میدهد که میتوان به نشست جهانی بازاریابی «WMS» اشاره کرد. این رویداد جهانی هر سال در سراسر دنیا برگزار میشود و هدف آن حل مهمترین مسائل جهان با کمک رویکردهای بازاریابیمحور است. این گروه در حال حاضر اداره کردن «مرکز بازاریابی پیشرفته فیلیپ کاتلر»، «مجمع بازاریابی فیلیپ کاتلر» و جوایز کاتلر را نیز بر عهده دارد. همچنین پروژه کتاب «بایستههای بازاریابی امروز» با عنوان انگلیسی «Essential Of Modern Marketing» را نیز در دست انجام دارد.
هر یک از فصول آن با داستانهای موفقیت و نکات برجستۀ موفیت کسبوکارهایی از مناطق مختلف جهان تکمیل خواهد شد. شرکتهای هر کشور میتوانند در کتاب اختصاصی شده آن کشور نکات برجستۀ یا داستان موفقیت خود در زمینه بازاریابی و کسبوکار را بازگو کنند.