راه‌های توسعه مهارت مربی‌گری در مدیران

تلاش لازمه‌ پیشرفت در مهارت‌های مربی‌گری

این کار شبیه به سفر خودسازی است، چرا که تلاش لازمه هر رشدی است. شرکت در یک دوره مربی‌گری همیشه ایده عالی است، اما امروزه می‌توانید برای بهبود این مهارت‌ها با هر میزان محدودیت بودجه‌ای که دارید، دست به کار شوید.

 

توسعه مهارت مدیران

 

  • ابتدا، با بهبود هوش هیجانی در محیط کار شروع کنید، سطوح بالاتر رضایت و عملکرد شغلی با سطوح بالاتری از هوش هیجانی ارتباط دارد. بالابردن سطح هوش هیجانی یک مدیر، به تأثیری همه‌جانبه بر روی بهبود همه مهارت‌های مربی‌گری خواهد انجامید.
  • تلاش برای ایجاد مشارکت را شروع کنید. هنگامی‌که مدیریت یک سازمان با ساخت عمدی نقاط قوت و رشد حس همکاری، شروع به انحصارطلبی سرمایه‌ی انسانی بکند، آن سازمان به‌طور یکپارچه سود خواهد برد.
  • ایجاد محیط مناسب رشد شایستگی‌های فردی

شایستگی‌های فردی‌ای را که برخاسته از همکاری با کارکنان است ایجاد کنید. مدیران تأثیرگذار پایه و اساس دست‌یابی به هدف را با هر یک از اعضای سازمان پی‌ریزی می‌کنند. ایجاد محیطی که باعث رشد فردی باشد، منجر به الهام‌بخشی به تمام اعضای سازمان می‌شود تا بهترین نسخه‌ی خودشان را نشان دهند.

  • تلاش و تمرین برای بهبود مهارت‌های ارتباطی مؤثر

هر روز برای بهبود مهارت‌های ارتباطات مؤثر در هر کاری تمرین کنید. با مدل‌سازی این مهارت‌ها به‌عنوان یک مدیر یا رئیس، خواسته‌های تمام بخش‌ها و اعضای سازمان را مشخص و معین می‌کنید، به‌ویژه با تمرین گوش‌دادن فعال و توجه به کارکنان و نیازهایشان، به برقراری احترام در سازمان کمک خواهید کرد.

  • ایجاد محیط تجلیل کارکنان در صورت انگیزه داشتن

محیطی ایجاد کنید که در آن انگیزه‌داشتن تجلیل شود. به خودتان درباره‌ی چگونگی ایجاد انگیزه آموزش دهید و سپس مطمئن شوید که روش‌های مناسبی را برای اعمال این دانش در محل کار ارائه می‌دهید.

توجه داشته باشید که ارزیابی عملکرد، بخشی اساسی در مربی‌گری مدیریتی است. ارزیابی میزان اثربخشی مربی‌گری با بررسی این‌که چه‌چیزهایی اندازه‌گیری می‌شوند و چگونه پاداش داده می‌شود، امکان‌پذیر است. مدیران می‌توانند و باید از طریق این فرآیند ارزیابی، پاسخگوی مهارت‌های مربی‌گری خود باشند.

  • از بین‌بردن ترس و نگرانی در محیط کار

تمام تلاش خود را برای از بین‌بردن ترس در محیط کار انجام دهید. به کارمندان کمک کنید تا برای نقش خود در سازمان هدفی تعریف کنند. وقتی کارمندها به‌صورت منسجم و متمرکز بر یک چشم‌انداز با هم همکاری می‌کنند و از نقاط قوت شان در راستای اهداف مشترک استفاده می‌کنند، موفقیت سرعت می‌گیرد و هدف، روحیه و رضایت شغلی به‌طور کلی بهبود می‌یابد.

سخن آخر اینکه در هر محیط کاری مدیران وجود دارند و هر مدیری باید برای بهبود مهارت‌های مربی‌گری‌اش تلاش کند. بعضی از این مدیران که بابت تلاش‌شان حقوقی نمی‌گیرند (مثل والدین) هم، می‌توانند برای ارتقای مهارت‌های مربی‌گری‌شان تلاش کنند. گوش‌دادن فعال، انگیزه بخشی، ارتباطات، ایجاد هدف، روابط بین فردی و پاسخگویی، همگی مهارت‌هایی هستند که نفعی همگانی دارند.

 

            نتیجه

به‌دلیل متفاوت بودن رفتارهای اشخاص، سازمان‌ها به‌راحتی می‌توانند اهمیت مربی‌گری در مدیریت را دریابند. مهارت‌های مربی‌گری مؤثر منجر به شفافیت و بهبود عملکرد و حتی بهبود امنیت شغلی می‌شوند. با توسعه مؤثر مهارت‌های مربی‌گری مدیریتی، تیم‌ها با بهبود روحیه، افزایش رضایت شغلی و بهره‌‌ وری، پاداش می‌گیرند.

مهارت‌های مربی‌گری مؤثر در هر سطحی از مشاغل به کار می‌آیند. افزایش همدلی و دلسوزی در هر شغلی استرس را کاهش می‌دهد و پتانسیل رشد انسانی را جایگزین آن می‌کند. هنگامی‌که مهارت‌های مربی‌گری به خوبی آموخته و به‌طور منظم تمرین شوند، شرایط سخت و گفت‌وگوهای دشوار نیز آسان می‌شوند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش